Tuesday, April 10, 2012

Utrechtist.


Alternorm.

Oli udune ja vihmane hommik kohaks Utrecht ja aastanumbriks 2012. Ärganud hotellis, mis kaugel alternatiivsusest ja korraldajate antialternatiivsusest tiivustatuna tõttasin peale rahuliku soojendust rajale.
Mõtetes 2,27,00 ja kuidas siis see pidi välja nägema- asi pidi üsna lihtne olema esimene pool 1,13,00 ga ja siis teine pool, suts aeglasemalt.
NB! Mul oli teadagi plaan ja ärakukkumine sinna sisse ei kuulunud.
Kohe peale 2 km oli selge, et tuleb alternatiivselt muganduda oludega. Olud siis järgmised- vihm, tõusev tuul ja altrnatiivselt kiire grupp, kus jooksin. Ning piiludes seljataha oli selge,et seal grupis tulebki olla, sest järjekordne maraton üksi ponnistades ei tulnud kõneallagi.
Kilomeetrid kadusid jalgeall nagu kadus vaateväljast ka Viljar, kelle norm või vorm, mida püüda oli teisestklassist.

No nii 10km ja aeg 34,04 oli kui pilgu kellale heitsin ja teadsin- nii nüüd tuleb lihtsalt joosta ja selles grupis püsida. Taga oli igav liiv ja tühi väli, millel undas tuul, mida ma üksi nautida ei soostunud.
Et tempo oli sulaselgelt kiire (samas soodne kõigile),alustasin peagi ka taskus loksunud geelide manustamist, millele soovitatakse küll peale juua (vett nimelt) kuid ega selliste silmadega suurt ei näe, kui suurem eesmärk silmis terendab ja eesmised juhtmuulad ajavad kiirusel, mida viimati poolmaratoni joostes näinud olen.
Vedeliku manustamise lahendasin nii , et terroriseerisin grupiliikmeid ja sain tunda erinevate jooksukamraadide maitseeelistusi (tegelikult tuleb seda vältida).
1,12,10 oli u . see tähis poolelmaal, millest ma alternatiivselt varjudes suuremate meeste seljataga
möödusin. Tõsi vahel sooviti, et ka mina tuulekäes võitlen, kuid kui nad nägid,et ega see selg ei olegi kõige suuremate killast ja tuult ta kinni ei pea siis asi läks oma radapidi edasi. Tempo hakkas kukkuma, kuid joosti stabiilselt ja et ma kookisin taskust veel nii mõnegi geeli ja laualt
mõne lonksu spordijooki. Enda imestuseks jõudsin grupis 35 km ni ilma ,et suuremat kadu oleks olnud. Jah külm , no teda ikka oli - samas olin otsusevastu võtnud, et ei tee tagareies ja säärtes olevatest karmpidest välja (tuletasin meelde M.Alberti) alternatiivset soovitust joosta pika sammuga ja tõugata lõpuni- aga ega selliste jalakestega suuremasi samm ei olnud ,midama sealt maalt edasi korraldasin.
Siis pani 1 mees eest plagama ja ma vaatasin rahulikultüle ühe keskmiselt mustema mehe tagant välja ning ei saa...mitte täna.Kui ma 38ndal vaatasin kella siis mõistsin, et uskuge või mitte niiedasi kulgedes saan 2,28st jagu........tutkit.

Sõber MARATONIL oli oma plaan – Tuli teha veel alternatiivne viimased 4 km, mille tulemus ei sõltunud sellest, kas ma tahtisn kiiremini koju saada või ei.

2,29,34

Vastupidavust, sest nagu elunäitab uued kõrgused ootavad meid – alternatiivsed!

7 comments:

  1. Vägev jooks!
    Kusjuures ka minul tuli Tallinna Maratonil sein alles 38. kilomeetril. Tean, mida sa tundsid, kuigi võib-olla ka mitte, kuna ma jooksin teise poole ainult 3 minutit aeglasemini. Aegadest parem ei räägi...

    ReplyDelete
  2. See tehti ära! Allah olgu sinuga, mu kallis sõber!

    ReplyDelete
  3. Vägev argument aastalõpul olevatele valimestele...miljon!!!

    ReplyDelete
  4. Ralf Lipp asus kindlalt alternatiivse maailma hooaja edetabelit!!! Hamburgi maratonil on juba kohe kohe võimalik Sander Jürsil uus argument lauala laduda..eks näis milline :)

    ReplyDelete
  5. Üks küsimus: miks ikkagi Utrechti maraton? Mõnel suuremal maratonil oleks saanud ju omas tempos joosta, kuna tempotegijaid oleks olnud piisavalt nii ees- kui tagapool. Või oli eesmärk koha peale joosta?

    ReplyDelete
  6. see maraton on Ralfile ennegi sobinud...ega mitte 2009 kui Ralf selle 2.32.00 läbis

    ReplyDelete