Sunday, December 4, 2011

TOP highlights of 2011 - Mart Andresson (vol. 1)

10. Tartu jooksumaraton 2011 (08.05.11, 23 km.)

Kui ma nüüd meelde tuletan siis see võistlus möödus kohutavate emotsioonidega kuna ka enda üllatuseks olin ma väga kehva. Kui selle jooksu lõpus mõtlesin, et need mehed, kes mulle tollel päeval kandu näitasid jäävad edaspidi mu selja taha siis paraku hooaeg tõestas hoopis vastupidist. Ajaks oli 1:23:15, mis on antud võistluse puhul mu halvim resultaat ja kohaks oli auhinnaline 12. koht. Ainukeseks pluss poole peale minevaks aspektiks oli auhinnaks olnud õllekast mille lahendamisega probleeme meil ei tekkinud.
























Pilt 1. Alguses oli tempo soodne kõigile...

9. Eesti meistrivõistlused poolmaratonis (Narva, 13. aug
ust 2011)

Mäletan, et plaan oli võtta 3.20-ga kilomeetreid kuid paraku olid esimestele kilomeetritele kuulunud ajad vähemalt olid 10 ja rohkem sekundeid napimad. Eks plaanid peavadki läbi kukkuma. Vist oli see 5. kilomeeter kui punt mulle kandu näitas ja seal edasi läks asi juba langevas trendis. Kilomeetrite ajad kukkusid kuskil 3.30 peale - ehk sellise tempoga võiks hoopis maratoni joosta ning õnneks see kiirus oli isegi mulle soodne. Kuskil 17. verstaposti paiku hakkasin tagant poolt kuulma sureva mehe agoonilist ähkimist ning see tuli lähemale. Vanameister Košelev sai mind kilomeeter hiljem kätte ning isegi kui ma oma peas mõtlesin, et temaga ikka jõuan koos lõpuni "chillida" siis mõni hetk hiljem nägin teda juba silmapiiril endast ees pool. Tulemuseks võib öelda, et olin antud distsipliinis 2011. aastal vabariigi 10. mees ajaga 1:12:23 (umbes minut kehvem isiklikust rekordist). Pluss poole peale võib kanda võidu selle hooaja "alternatiivse komeedi" Sander Jürsi üle.
























Pilt 2. Sander-poiss paistab seal tagant...(foto: G. Tõruke)

8. Hiiumaa maraton (04.06.2011)

Üks tore maraton mille rada võiks olla üks Eesti parimaid kui vaid turism oleks vähem olulisem heast emotsioonist saavutatud sportliku resultaadi üle. Nimelt ei osatud isegi Hiiumaal teha ühte kiiret ja siledal rajal kulgevat maratoni, sest kohaliku omavalitsuse inimestele tundus Kõpu tuletorni näitamine olulisem kui maraton. Muidu oli rada väga hea kuid kuna alustati ja lõpetati tuletorni juurest siis algas jooks kohutava laskumisega ning lõppes hullumeelse tõusuga (umbes 30 meetrit kõrguste vahet kilomeetri kohta). Siiski on tegu toreda kohalikul initsiatiivil toimuva ettevõtmisega mille korralduslik pool oli üsna hea.

Kui rääkida sportlikust poolest siis antud maraton oli Alternatiivsete Jooksjate maratoni projektis järjekorras teine. Reis Hiiumaal oli juba omaette suur ettevõtmine. Plaan oli koos Mario ja Rainisega joosta tempoga 4 minutit kilomeetri kohta. Meeskonna tööd ja üksmeelt jätkus umbes 15 kilomeetrit ja seejärel punt lagunes, sest nagu kõigile on teada siis iga mehe kell näitab erinevat aega ja 4 minuti tempo Mario kellal oli märgatavalt kiirem kui Rainise kellal. Minule näitas Mario kandu umbes 33. kilomeetri paiku. Ilmselt oli mõniaeg varem põetud haigus ja antibiootikumid jätnud tugeva jälje- energiat lihtsalt polnud. Edasi suutsin motivatsiooni leida ainult tänu asjaolule, et tavaliselt maratoni viimasel kolmandikul antakse võistlejatele lisaks spordijoogile ka midagi tahkemat ja ma ei eksinud. Hiiumaa maraton lõppes Alternatiivsete Jooksjate jaoks ajaloolise kolmikvõiduga. Mario kell näitas peale joone ületamist aega 2 tundi ja 46 minutit. Ka mina suutsin alistada 3 tunni piiri, mis raske "treeningu" kontekstis polegi nii hull (nali!)














Pilt 3. Votnii tuleb teha trenni, et saada Hiiuma maratoni võitjate hulka... (Foto: Rainis Venta, vist?)

7. Mulgi maraton 2011 (23.07.2011)

Teise korda toimunud Mulgi maratoni starti läksin ma favoriidina, sest olin ju mina see, kes aastal 2010 hinnalise kümblemistünni koju viisin. Mulgi maraton on nelja Mulgimaa valla korraldatud rahvaspordiüritus, mis loodetavasti saab traditsiooniks. Korralduse poole pealt on see tore üritus ja auhinnadki on üsna hinnalised. Samas toimub see võistlus südasuvel ning rada kulgeb enamuses Mulgimaa "siletatel" kruusateedel ehk kindlasti pole see kerge maraton. Siiski soovitan kõigil jooksusõpradel vähemalt korra see jooks läbida, sest see tõeline jooksuturism.

Aastal 2011 võivad kõik Alternatiivsete Jooksjate fännid soovida õnne Mario Mustasaarele, sest on temagi vastne kümblustünni omanik. Taaskord tõestati mulle, et võibolla ma polegi nii "kõva" maratonijooksja. Kuskil 34-35. kilomeetri paiku küsisin ma Mariolt, et kuidas on? Vastuseks oli, et pole viga. Kuna mul hakkas see "treening" päris maratoni mõõtu võtma siis olin õnnelik, et Mario oli valmis spurtima oma esimese kümblustünni poole. Mulgi maratonilt siis kaksikvõit Alternatiivsetele. Minule 2. koht ja aeg alla 2 tunni 50 minuti ja meie maratoni projekt kulges plaani päraselt....


















Pilt 4. Hiiumaa triumf....(foto: Ragnar Lipp)

Jätkub...


1 comment: