Friday, December 16, 2011

TOP highlights of 2011 - Mart Andresson (vol. 2)




6. Saaremaa Kolme Päeva Jooks (14.-16.10 2011)

See üritus platseerub antud kohale ainult emotsionaalsetel kaalutustel, sest põhimõtteliselt olin selleks ajaks endale juba tõestanud, et kui mul sügisel isegi oligi mingisugunegi vormi pojakene siis tänu reservkogunemisele oli ka see väikene teravusmaha lihvitud. Siiski oli see väga tore üritus, mis on kena korraldusega. Alternatiivsete Jooksjate jaoks oli esimene võistlus millest võtsime osa kui võistkond. Meie lippu hoidsid kõrgel Sander Jürs (kokkuvõttes 5. koht), Alo Rand (18.) ja mina (10.). Lisaks võistlesid Staieri võistkonnas "meie poisid" Jaan Jänes ja Ülari Kais. Võistkondlikus arvestuses sai Alternatiivsete võistkond auhinnalise kolmanda koha. Saaremaa jooks on üks võistlusi mida ma kindlasti julgen kõigile soovitada, sest see on hästi korraldatus pikkade traditsioonidega võistlus ning ainuke mitme päeva jooks Eestis.


Foto 1. Näidatakse lippu...

5. Tõrva - Valga 30 km maanteejooks (august 2011)

Mõnikord ma imestan oma võimet ennast ülehinnata ja seekord tegin ma seda võimsalt ning astmete kaupa. Seda võistlust olen ma kasutanud sügisese maratoni ettevalmistuseks ja seda ka sellel aastal kuid tõsist maratoni ma joosta ei saanudki. Enne starti uskusin tõsimeeli, et suudan kõik 30 km. katta tempoga 3.30 km. kohta kuid peale paari kilomeetrit kui olin jäänud üksinda ja vaadates oma vaheaegu siis 3.35 tundus päris soodne. Mida aeg edasi seda aeglasemaks läks tempo ja tüdimus hakkas vaikselt kimbutama. Asja tegi veel hullemaks asjaolu, et päike tuli pilve tagant välja ning ilm läks natuke liiga soojaks. Selleks ajaks kui olin jõudnud Valga kohutavatele augulistele tänavatele (ma tea ühtegi teist linna, kus tänavad nii hukas oleks) oli soodne tempo sujuvalt langenud 4 minuti peale. Lõpu ajaks sain 1 tund 53 minutit ja 47 sekundit mida ei anna võrrelda mu eelmise aasta ajaga. Teine koht jäi must maha umbes 13 min ehk olematu konkurents ilmselt oleks minu vabandus (või vist ei vabanda välja). Tegelikult on Tõrva -Valga jooks üsna kurnav võistlust, sest sellel trassil on nii mõnigi tõus ja augusti keskpäev võib teinekord ka Eestis olla üsnagi sossu. Seega on see paras võistlus maratoni-meestele oma vormi maha kulutamiseks.


Foto 2. Kõik teised ei mahtunud pildile ära (piltniku viga)...

4. Emajõe sildade jooks (19.august 2011)


Ühel päeval panin tossud jalga ja dressid selga ning jooksin lodjakoja juurde kuhu oli kugunenud karvalisi ja sulelisi. Mart-poiss mõtles, et saab teha väikse tempokrossi natuke huvitavamates tingimustes ehk läksin taaskord "mütsiga lööma". Soendust ma eriti teha ei saanud, sest jõudsin napilt enne starti kohale aga sellisel "külakal" ju oleks see anyway liigne rapsimine. Stardipauk kõlas ja kohe pandi vähemalt 3 minuti tempo peale või vähemalt mulle nii tundus. Rada kulges sildasid ületades ja nende alt ehk suurema osa jooksmisest olid järsud kurvid ja hoo maha pidurdamine ning siis jälle kiirendamine. Suurem osa distantsist olin teisel kohal ja mitte taktikalistel kaalutustel vaid sellepärast, et üks minust tunduvalt vanem orienteeruja tegi selle tempokrossi üheks koledaks ägisemiseks. Kui oli me jõudnud 4. sillale milleks oli Tartu jalakäijate sild siis oli minu ja liidri vahe kärisenud umbes 50 meetri peale ning ma olin dilemma ees, et kas pean tõesti elu eest pingutama või astun häbi rajalt kõrvale. Ma tõmbasin silmad vidukile ja hambaid krigistades saingi umbes 500 m enne lõpu liidri kätte. Üle lõpujoone tulin juba kerge eduga. Lõpuajaks oli 14 min. 2 sek. ja distantsi pikkuseks pakuti 4,3 kuni 4,3 km.

Foto 3. Sellel pildil pole mingit seost antud kirjateosega...

Jätkub..


No comments:

Post a Comment